BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, July 1, 2011

Tips kecantikkan: Spa dirumah sendiri

Assalammualaikum...

Dengar saja pasal cantik semua orang pompuan suka..sapa yang tak suka cantik joyah?cuba bagitau kat mak ni??ahaks..pompuan sememang sangatlah suka benda-benda yang untuk cantikkan diri ni..Tipulah kalo pompuan tu kata "oh, i tak kesah jerawat batu kat muka i ni" ataupon macam ni " biar la i muka i berminyak, paling tidak pon boleh guna untuk goreng ikan nanti"..adakah macam tu orang pompuan??sememangnya tidak sekali!!!..siapa yang taknak cantik??semua orang pompuan nak cantik even orang-orang yang kategorinya biasa-biasa sahaja..i pon biasa-biasa sahaja..tapi i suka pada benda-benda yang cantik.. oleh itu, hari ni i nak berkongsi dengan uols macam mana nak berspa dirumah dengan harga yang murah!!!


1. Gunakan Scrub
Kalo macam i, i suka bilas dulu dengan air panas...barulah kita scrub badan kita..Ia berfungsi sebagai penanggal daki dan kotoran yang melekat kat badan uols tu dan kasi badan kita berbau harum..suami pon sayang =)...tak kesah la jenama apa yang uols guna asalkan uols suka..pilihan i adalah..

SARIAYU ekstrak bunga tanjung

Sememangnya amat wangi sekali..memang best...i sukakan bau bunga-bunga..ikut uols la kalo nak guna Bodyshop, puteri binari, mustika ratu atau sebagainya..pastikan badan uols kering sebelum menggunakan scrub ni..barulah kesannya lebih baik..lepas itu, bilas sahaja dengan air bersih...


2. Mandi Bunga
Untuk langkah kedua ni, sebelum kahwin dulu I rajin mandi bunga seminggu sekali..sekarang ini yang dah berkahwin pon marilah kita amalkan sebab bagus untuk kesihatan diri..sebab bunga ni ada elemen warna dia tersendiri..pilih la bunga yang berwarna-warni dan berbau harum..kalo uols nak tau, bunga bleh didapati di kedai bunga dengan harga yang murah..alah, cakap je kat orang kedai bunga tu kata uols nak beli bunga hancur..so, ikot uols nak beli berapa banyak pon..kalo macam i, slalu i beli RM3.00..boleh la nak mandi dalam 2x guna..itu pon dah sudah memadai..bunga hancur tu simpan dalam peti ais tau untuk kekal kesegaran die..bila nak guna barulah ambik dalam peti ais tadi..Antara bunga yang uols bleh pilih

1.bunga kekwa pelbagai warna- hijau, kuning, purple, pink dan sebagainya
2.bunga carnation pelbagai warna
3.bunga rose
4.bunga orkid
5.bunga kerak nasi
6.bunga cempaka
7. Apa-apa bunga yang uols suka..kalo taktau pasal bunga, google sahaja


masukkan dalam baldi bunga tadi dan letakkan air..uols bleh mandi selepas uols scrub badan..gosokkan bunga pada badan uols untuk kasi bau bunga melekat dekat badan..selepas mandi jangan lap badan..rambut takpe..haha..biarkan kering sendiri..biar harum bunga tu kekal dekat uols..



3. Gunakan Losyen
Selepas itu, uols bolehlah guna losyen untuk melembutkan lagi kulit uols..losyen pilihan i

sumber: encik google

ia meresap trus ke dalam kulit dan tak melekit..dan anda juga tidak perlu memakai perfume selepas itu ...ok, selamat mencuba..bolehlah lakukan seminggu sekali..suami anda pon semakin hari semakin sayang =)





6 gucci I sayang:

cheQmOomOo said...

i loike..murah je e nk bli bunga tu..nk try la :)
air paip je?ke kena air mawar?

MiSS NaDieYA said...

cheQmOomOo:i guna air paip biase je..kalo u nak try i mawar bleh je rasenye..ade jual kat kedai bunga jugak air mawar tu =)

~LeeyanaRadhi~ said...

wahhh tipss yg baguss...i slalu pki scrub je..tp sejak da hbs..xbeli2 lg dah..hihih..okeh mau ikut step nadieya la..hiihh..

TQ for sharing :)

MiSS NaDieYA said...

~LeeyanaRadhi~:slamat mencuba..memg wangi =)

cheQmOomOo said...

masey :)

MiSS NaDieYA said...

cheQmOomOo:i rasa i mawar tu u campur la sket ngn air biasa..ue welome